100 % rent! Eller?

En vän, vi kan kalla honom Mr. Pink frågade om jag kunde vara med på besiktningen av hans lägenhet då han skulle fly till sydligare breddgrader. Inga problem tyckte jag och han hävdade till och med att lägenhet skulle vara 100 % ren.

Jag mötte kvartersvärden på utsatt tid och han började inspektera. Efter en stund frågar han om det är jag som ska fixa eventuella missar i flyttstädningen. Listan som uppstod såg ut så här:

HALL
Lådor inte urtorkade.
Garderobsdörrar smutsiga.

KÖK
Dåligt torkat ugnsglas.
Smuts i fryslådorna.

TOALETT
Dåligt torkad spegel.
Smuts på kakel.
Undersida handfatet ej rengjort.
Undersida toalett ej rengjord.
Vattenlås dusch ej rengjort. (Och det är fan ingen lek. Tur att man inte är känslig.)

Jag kunde inte annat göra än att gå hem och hämta massa städredskap och sätta igång.
Vad kan man egentligen kräva för detta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0