Värderingen kom...

Mycket riktigt så kom den där förbenade värderingen hem till mig (läs tidigare inlägg nedan). Men jag var inte långsam med att replikera. Detta brev postades idag och som alla vet är det inte innehållet utan längden på brevet som räknas. 


Skriver med anledning av tidigare mejlkorrespondens med er.


Jag förklarade där att jag inte var nöjd med den information jag erhållit angående priset. Informationen kring att värderingen kostade 299 kr förbigick mig fullständigt och jag fick inte heller på något sätt bekräfta att jag var villig att genomföra köpet av er värderingstjänst.


Enligt det mejl jag erhållit från er anser ni att informationen på hemsidan är tillräcklig. Jag kan förvisso hålla med om det efter att ha läst igenom er hemsida noggrannare, men kan ändå tycka att informationen är knapphändig då jag efter ha läst igenom informationen på startsidan (dock missade jag bilden med prisinformationen) inte insåg att tjänsten kostade pengar.


När detta uppdagades dagen då en bekant upplyst mig om detta, försökte jag avbryta värderingen, men det var för sent.


I det mejl jag erhållit från er, informerar en Ingela Svensson om att jag bör skriva till er om jag inte är nöjd då ni ger en så kallad "100 % nöjd kund-garanti". Jag ska villigt erkänna att jag inte är nöjd med den information jag fått på hemsidan, men inser att detta kan anses som vaga grunder för att avskriva fakturan utställd på 299 kr.


Jag har dock stött på två andra detaljer som gör att jag inte kan anse mig som en nöjd kund.


1) Till vänster om fälten där jag fyllde i information för värderingen går det att läsa: "Svar direkt via sms - När värderingen är klar, får du värderingen direkt till din mobiltelefon. Du kan sedan ladda ner ett skriftligt intyg på hemsidan. Du får även ett värderingsintyg per post."

Om det står svar direkt via sms förväntar jag mig att svaret kommer inom några minuter. Så var inte fallet då jag fick vänta nästintill tre dygn. Jag gjorde min värdering måndag den 7 januari och erhöll inte heller något brev fören torsdag den 10 januari.
 

2) Värderingen gjordes med anledning av att en väns bil skulle lösas in av försäkringsbolaget efter vandalisering och han var intresserad av hur mycket han kunde få ut för den. Ironiskt nog erhöll han sitt svar från försäkringsbolaget samtidigt som jag fick svaret från er. Under samma premisser, med rätt angiven bilmodell samt körsträcka skilde den angivna värderingen anmärkningsvärt mycket. Ni uppskattade priset till 5000 kr medan försäkringsbolaget sa 8000 kr. Alltså en skillnad på 3000 kr (37,5 %) och ganska långt ifrån det intervall på +/- 1000 kr ni hävdar att ni ska hålla er inom. Jag har svårt att tänka mig att ett försäkringsbolag skulle betala ut för mycket pengar i ett försäkringsfall.


Jag kan självklart se nyttan med er tjänst då en värdering av flera skäl kan vara såväl intressant som nödvändig i vissa situationer. Men med ovan nämnda faktorer vill jag hävda att jag inte är den 100 % nöjda kund som ni strävar efter. Jag hoppas därmed att fakturan ställd på 299 kr ska avskrivas.


Jag bifogar värderingen enligt önskemål och förutsätter att ni kontaktar mig gällande förfarandet av detta ärende så fort ett besluts tagit från er sida.

  

Med vänlig hälsning

Jonas Svedin

2008-01-10, Sundsvall

Kommentarer
Postat av: AndersP

För att styrka SMS grejen ännu mer:

Om det stod att SMS skulle komma direkt när värderingen var slutförd borde det kommit ungefär 24h innan brevet kom inte samtidigt.

Posten tar ju nån dag på sig att skicka runt, ett sms genom cyberpace tar nån sekund.

2008-01-11 @ 21:27:53
URL: http://troxic.net
Postat av: Håkan

Skarpt formulerat!

2008-01-11 @ 22:41:15
Postat av: Fröken

Snyggt, slagkraftigt och välformulerat, med många bra argument. Lycka till!

2008-01-11 @ 23:45:19
Postat av: AndersP

Word kallar språket gammalmodigt. Några tycker det är bra. I rest my case.

2008-01-12 @ 11:41:28
URL: http://troxic.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0