Vad är det med Media Markt?

Vad är det egentligen med Media markt?

För det första. Deras frontfigur, Peter Antoine. Det kan ju vara en omedvetet rolig gubbe. Men varför sätter man på honom ett par rosa benvärmare på alla reklambilder. Det är ju synd om honom. Jag hoppas tyskarna betalar bra.

För det andra så förvånas jag av deras reklamblad. Vilken målgrupp vill de egentligen nå. Förra veckan var det ett kylskåp med för 79 000 kr. Hur många privatpersoner köper kylskåp i den klassen? Och den här veckan var det nästan värre. På förstsidan hade man enbart en produkt, en TV. Men inte vilken TV som helst, nä den kostade nämligen på 369 000 kr!

Hur många läser egentligen den annonsen och tänker:
- Nä man kanske ska ta en sväng ut till Birsta och köpa den där apparaten?
Har folk för mycket pengar?

Kommentarer
Postat av: fritz (även kallad kungen av norrland)

Inte vanligt folk, däremot folk med feta försäkringspengar från "pinne i knä epoker"

2008-01-26 @ 11:04:49
Postat av: Pelle

Fritz: Word!

2008-01-26 @ 22:15:47
URL: http://www.secondclasskids.com
Postat av: AndersP

Kan säga såhär. Va på Media Markt o den TVn som kostade 369 000 va stor. Väldigt stor och väldigt bra. Jävlar vilken skärpa och kvalité det var. Hade jag haft 369 000 i studiemedel hade jag lätt köpt den.

2008-01-27 @ 17:46:58
URL: http://troxic.net
Postat av: E

Vad var det här för kommunistinlägg nu då?

2008-01-28 @ 22:02:54
Postat av: Jonas Svedin

Kommunistinlägg? Haha, roligt!

2008-01-29 @ 12:02:08
URL: http://jonassvedin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0