Sagan om pinnen - Del 2

Jag ligger där och tar mig ingenstans. Ingenting händer. Mina kamrater förstår nog inte riktigt vad som hänt och tror kanske att jag bara hittar på allting och vet inte vad det ska ta sig för. Mina grannar som i denna stund är ut och påtar i trädgården inser dock att något är fel varpå de ringer mina föräldrar. Gemensamt lyckas de bära mig på en filt till bilen och ta mig till sjukhuset.


Väl där blir jag genast skickad till röntgen. Det syns inga yttre skador förutom ett lite sår strax under knäskålen. Röntgen visar ingenting och jag får åka hem. Fortfarande med ordentliga smärtor. Efter jag varit hemma några dagar kommer febern och jag blir allt sämre. Jag får åka in till sjukhuset igen där de tar prover och märker att jag har en ordentlig infektion i knäet. De inser att hela knäet är varfyllt och de tar in mig till ett rum där de försöker suga ut allt var med en större variant av spruta som de sticker in i knäet. Varet tyckas aldrig ta slut och de beslutar sig för att göra en operation för att spola rent i knäet.


Dagarna går och jag blir trots operationen bara sämre och får inte lämna sjukhuset. Två veckor efter jag ramlat i den där slänten har jag över 40 graders feber. Den dagen fanns det en annan kille i samma sal som hette Mohammed och roade sig med att spela Nintendo hela tiden bredvid mig. Svetten rann från pannan jag förbannade speltillverkaren för all framtid. Just den dagen kan jag minnas att det serverades en hamburgertallrik till middag - jag rörde den inte. Ja ni börjar förstå nu att jag är riktigt dålig. Läkaren bestämmer sig för att det måste genomföras ytterligare en operation.
 
Sista avsnittet i denna hissnande berättelse kommer i morgon...


Kommentarer
Postat av: Therése

jesus christ. snubblade in och ja.. om det nu inte är en old story så hoppas jag du blir bättre snart!

2008-01-15 @ 22:10:08
URL: http://Cbradshaw.blogg.se
Postat av: Pelle

Saker jag hoppas få svar på i del tre:
- Hur mycket pengar fick du av försäkringsbolaget?
- Kan man se pinnen som en fallosymbol?
- Är det p.g.a. pinnincidenten som du löper så sakta?

Ja, dessa fundereringar vill jag nog ha svar på!

2008-01-16 @ 11:40:41
URL: http://www.sejdelshoppen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0