Idrottens bakgator

Ja igår hade vi då vår herrklubb.

Innan jag berättar mer om den kan jag förklara att jag väldigt lätt blir åksjuk. Buss är jobbigt, tåg kan vara ett rent helvete och karuseller har jag inte ens vågat prova på.

Så med denna vetkunskap förträngd in i mitt djupaste inre var det dags för dagens andra aktivitet - gokart.
Jag lärde mig något nytt - gokart var inte riktigt min sport. Väldigt roligt, men någon Kenny Bräck kommer jag då aldrig bli.

När man kör gokart går det liksom runt runt som ni antagligen vet. Något som i sin tur kan generera ett viss illamående om man som jag, har lätt till åksjuka.

Med några varv kvar inser jag det - jag mår illa.
Min debut som gokart-förare slutade långt från de förhoppningar jag hade om pokaler, champagne och blomsterflickor. Nä, på en kall och mörk parkeringplats bakom en skåpbil fick jag avsluta dagens fartfyllda aktivitet.

Kommentarer
Postat av: christian

hahaha.. du såg lite tagen ut efter att du varit borta där en stund efter racet!
vi var 8st som körde.
i B-finalen gjorde Jonas en fin insats och slutade 3/4 (killen som kom sist har i körkort)
själv placerade jag mig 3/4 i A-finalen.
borde gått bättre men mitt stall hade glömt att byta däck på min bil så jag hade väldigt dåligt grepp i kurvorna!

2008-01-20 @ 18:34:56
Postat av: Jonas

Aj aj aj! Nu kommer det små intresse-smurfar och biter mig i hälarna Christian!

2008-01-20 @ 18:40:46
URL: http://jonassvedin.blogg.se
Postat av: christian

tyckte det var viktigt att få ut alla resultat!
A-final:
1. P-A
2. Fritz
3. Chrille
4. Nyhlen

B-final
1. Jens
2. Pelle
3. JONAS
4. tompa

2008-01-20 @ 21:45:33
Postat av: Jonas

Men jag tog det som en man! Sen minns jag att det fanns en kille på innebandyn som var rätt sur när han förlorade. Skrek och höll på. Vet DU vem jag tänker på Christian?

2008-01-20 @ 22:14:52
URL: http://jonassvedin.blogg,se
Postat av: fritz

Jag minns ingenting från dagen överhuvudtaget, är det normalt?

2008-01-21 @ 12:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0