Vem kom på det här med Alla hjärtans dag egentligen?

Vad var det egentligen för kommersiell person som drog igång det här med Alla hjärtans dag?

Ännu en dag tillägnad köplustan. Jag lägger inte några moraliska predikningar i det, men jag läste mig till att det här med Alla hjärtans började bli upphaussat först under 90-talet. S:t Valentins dag började uppmärksammas på 60-talet och då på kommersiella grunder hämtade från det stora landet i väster. Men vem var det egentligen som kläckte idén att det här vara en dag som det kunde tjänas pengar på ett katolskt helgon?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det var varuhuset NK som började marknadsföra det i Sverige. Iaf är det vad jag har hört!

2008-02-15 @ 09:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0