En Ålandssaga

Så bar det då iväg mot Åland. Ön känd för sina rika tillgångar av ... vatten? Ja Åland har kanske inte några större tillgångar att bjuda på men resorna dit kan i alla fall vara riktigt trevliga. Här bjuder jag på några bilder från helgen bravader.



Bussen drog iväg 10.00. 10.07 tar Jansson (även känd som Rune) kommandot och knäcker den första. Vi andra skruvade på oss nervöst samtidigtsom vi tittade på klockan. Vi insåg att det nu inte fanns någon återvändo.



En stund senare hade spänningarna släppt och vi var åter ett avslappnat och glatt gäng.



Efter sex timmar på buss och en massa köande var vi äntligen på båten. Ute på vatten visar sig Stockholm från sin bästa sida, vilket i och för sig inte säger speciellt mycket.



När vi varit på båten ett tag var det dags att hugga in på matbuffén. Det var så mycket mat att jag personligen kände att jag kunde stanna och förbli i nuet. Det var också fri tillgång på öl och vin. Tomas koncentrerar sig på sin uppgift och skrider till verket. Behöver jag nämna att vi blev mätta?



Christian fortsatte på ett moget sätt med rödvinet. Vi var åter på tårna för stordåd.



Därefter blev det förpartaj i hytten. Min lilla, men i dessa stunder ack så förnämliga ljudanläggning, kom väl till pass.



Klockan är nu cirka 00.00. Jag vet inte riktigt vad vi kan utröna av den här bilden. Vi ser en glädje och iver men samtidigt djupt in i pojkens ögon kan vi se att det ändå börjar bli sent.



Det är grabbarna nere till höger ni ska fokusera på. Att de är Matforsbor kan ni se på deras stolta hållning. Och se sådan glädje. Det är inte så att de kramar varandra (inte för att det är något fel med det), nä den i mitten blir helt lyft till skyarna. Grabben fyller ju ändå år i mars.



Mer lyftning. En kryssning bjuder på ett bra tillfälle för så kallad fuldans. Mycket bra. Här någonstans tar kvällen slut. I alla fall i bilder. Jag gav upp halv fem på morgonen då jag helt enkelt inte orkade mer, men det var några, ja faktiskt de vi ser på bilden, som härdede ut till sextiden. Inte dåligt.



Dagen efter. Nej det är inget montage. Killen såg ut ungefär så här hela frukosten. Men han ska ändå ha beröm. Frukosten var öppen till 10.00 och vi var enbart fyra stycken som lyckades ta oss till den trots att vi redan belat för den i paketpriset. Det bästa med att jazza en helt natt på en båt är att man dagen efter kan gå upp på däck och andas frisk havsluft.

Efter detta väntade åter sex timmar på buss. Lite segt, men det var det värt. En otroligt skojig resa.




Kommentarer
Postat av: J-M

Var det måhända Cinderella ni åkte med? I så fall åkte vi samtidigt.

Ni såg ut att ha det kul i alla fall.

/J-M

2008-08-12 @ 01:13:48
Postat av: Jonas

Mycket riktigt var det Cinderella vi åkte med och roligt som tusan hade vi!

2008-08-12 @ 13:17:46
URL: http://jonassvedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0