Snyggt räddat Jonas!

Jag har en vän som är tio år äldre än mig som jag ringer till ibland så där bara för att kolla läget. Av någon anledning minns jag aldrig hans födelsedag.

Igår ringde jag och han berättade att hans föräldrar och en gemensam vän var där på besök.

Jonas börjar då tänka vad tusan de gör där och tänker snabbt på vad det är för månad. Jag hinner tänka september och inser att han fyller år i september...

Jag hasplar snabbt ur mig...
- Jaha, de är där och firar.
Han svarar förvånat.
- Ja precis, hade du koll på det?
Jag har snabbt hunnit kolla vilket datum det är och inser att det är den 28:e han fyller år, eller är det den 26:e? Men istället svarar jag.
- Jo, men det är väl klart man har. Här har du en som håller ordning.
Jaha, säger han.
- Var det därför du ringde?
Jonas svarar självsäkert.
- Javisst.
Fortfarande slits mina tankar isär om det verkligen är idag han fyller år... Ska jag säga grattis, grattis i förskott eller grattis i efterskott?

Jag fortsätter kallpratet men säger till slut att han ska få kila iväg till besökarna och jag avslutar med ett grattis.

Ibland måste även jag få ljuga. Så det så.

Kommentarer
Postat av: Magda

Haha, klockrent!

2007-09-29 @ 21:43:55
URL: http://magdalenaw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0