Hur man inte ska göra...

Jag var just och köpte kanelbullar på ett närbeläget kondis.

Fyra stycken blev det till priset av 38 kr. Jag gav kvinnan i kassan 100 kr och skulle därmed få tillbaks 62 kr.
Hon frågar då om jag har några mynt. Då visade det sig att de enda mynt hon hade var tre 50-öringar.
- Ja jag kan inte göra något annat, sa hon och gav mig alltså 61,50.

Förstummad stod jag där och undrade vad hon höll på med. Det är väl bara att bjuda på en extra bulle eller va tusan som helst. Det gällde förvisso endast 50 öre men en kund ska ju inte behöva betala extra för att de inte har någon växel.

Sen säger hon det värsta...
- Du kan ju komma tillbaks i morgon och få 50 öre till om du vill.
I en och samma mening försnålar och fördummar hon mig. Jag tror inte hon menade att göra det, men ändå...

Jag vände mig om gick mot dörren och funderade på om jag någonsin skulle komma tillbaks...

Kommentarer
Postat av: Jennial

Gå in och begär 50-öringen! nån rättvisa ska det vara!
det där med dåligt med växel är förövrigt satans påhitt!

2007-10-04 @ 22:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0