Detta underbara Förråd...

Min lägenhet är inte stor. Men jag trivs här. Det är så där lagom långt till allt. Men framförallt så är det trevligt med mycket folk i samma situation runtomkring.

Igår var det fest....som vanligt. En riktigt trevlig förfest övergick till en utgång på stadshuset. Där var det väl också helt ok. Men, jag är ju så fascinerad av att "bevaka" hur andra människor uppträder. Och igår var det verkligen julafton. En underbar föreställning i hur man saknar taktkänsla (och då pratar vi inte om dansandet), eller man kanske snarare saknar en känsla för att känna av stämningen.

Så där står man, så uppslukad av andra att man nästan glömmer bort att man finns själv. Det var nästan irriterande, ja rentav frustrerande men framförallt var det väldigt komiskt. Haha, ja det är roligt nästan jämt. 

Det finns något annat som är roligt med ett område med närmare 300 studentlägenheter. DAGEN EFTER!
Idag lyckades jag se två stycken, en som kom hem och en som gick på morgonkvisten. Tydligen hade de varit på någon form av nattligt äventyr. Så här ser man ju genast sitt tillfälle. Man måste helt enkelt få ögonkontakt med personen i fråga. När man väl få det ska man le, men inte le på vilket sätt som helst utan med det där; jag-vet-nog vad-du-gjort-leendet, det brukar genera i att personen snabbt sänker blicken mot backen och ökar takten på stegen. Mycket roligt!

Ja vi studenter är ett enda pack. Dekadens dekadens! Men roligt är det!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Välkommen Jonas, jag visste att du skulle ta dig hit du med, förr eller senare.
Det blev lite senare men bättre det än aldrig.
Vad roligt jag ska ha nu framöver, läsa "tankar i förrådet"
hehe Kram på dig!

2007-05-27 @ 18:13:32
Postat av: Anki

haha välkommen in i bloggvärlden :)

2007-05-27 @ 19:33:48
URL: http://markligt.blogg.se
Postat av: Tjockis

Så du har skaffat en blogg. Ska bli spännande att läsa om dina äventyr;)
Kramizar:)

2007-05-27 @ 19:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0