Varför slänger de öl i mitt ansikte?

Ja det blev en ganska lång kväll igår. Och trevligt som tusan var det. En förfest som växte. Vi var tre som började hemma hos mig men sen såg jag att en kompis som nyss flyttat in i huset var ute med två andra grabbar och spelade kubb. Vi var ju förstås inte sena på att haka på! Det bästa var nästan att jag fick möjlighet att använda min minihögtalare till mp3-spelaren. Skönt att man får använda prylar som man köper.

Sen visade det sig att vi blev bjudna till andra sidan gården där några journalister och bildjournalister hade en egen tillställning. Och kan ni tänka er! De var ju riktigt trevliga! Inte alls så konstiga som journalister brukar vara! Och märk väl, jag läser en medieutbildning ja, men INTE journalist!;)

Väl nere på krogen var det ungefär samma gamla vanliga.  För ovanlighetens skull så retade jag upp mig på en vakt som tydligen tvunget måste vara otrevlig när han kan få exakt samma resultat genom att vara trevlig, men då utan att reta upp mig.

Och precis innan jag skulle gå så började några killar bråka alldeles vid mig. Självklart hade en av dem en öl i handen och självklart hade så fick jag den på mig. Öl i ansiktet, ögonen och på kläderna var ju inte precis vad jag hade tänkt mig. Ja se killar. Jag hatar dem.

Jag var i alla fall i säng klockan fyra. Nio var jag på jobbet. Känns bra att man vinglar till precis innan man ska genom huvudentrén och att man bjöd arbetskamraterna på en skön whisky-röst första timmen! Men efter fikat var man med i matchen igen! Men nu är jag trött som tusan och ska sova innan jag ska på 25 års-kalas.

image6
Ja, så här såg jag tydligen ut på krogen igår.
Relativt nykter och ytterst skötsam. Ett föredöme för er alla;)


Må hälsan vara med er!

Kommentarer
Postat av: Vickan

Hata killar, var det inte det vi pratade om förr..:)
Trist att lukta surölgubbe sådär som man gör när man får öl på kläderna, jag hoppas det var i slutet på kvällen!
Kram!

2007-06-02 @ 19:30:51
Postat av: Anki

Alla kan ju inte bli journalistern. Några måste ju läsa de lite sämre utbildningarna också.

2007-06-03 @ 09:06:44
URL: http://markligt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0