Mat är lösningen!

Varför får jag för jag alltid för mig att jag ska springa på söndag när jag varit ute två kvällar?
Det är ju liksom väldigt jobbigt. Idag sprang jag det första av de två varven och det gick ju bra. Sen när jag fortsatte så började jag må illa och få någon form av kramp i magen. Men jag fortsatte att springa men märkte till slut att jag knappt tog mig framåt och då är det ju pinsamt när folk ser att man springer som en mask med avhuggna ben;) Så då fick jag gå istället. En bit i alla fall.

Gårdagen var ju spännande. Matchen behöver jag inte ens kommentera. Det mesta har blivit sagt. Förfesten var trevlig, fast som vanligt så var jag stressad att komma ner på krogen. Väl nere så var jag mest bitter:) Nja, kanske inte hela tiden. Men det var ändå trevligt.

För någon månad sen fick jag ett uppdrag. Jag skulle gå fram till en människa jag inte känner och börja prata om isbjörnar. En annan kamrat och jag kom fram till vem jag skulle gå fram till. Nu har jag inte sett personen i fråga på länge, tills igår. Så då gjorde jag slag i saken. Hon blev lite paff. Men roligt var det. (Jo, jag berättade sen för henne hur det kom sig att jag började prata isbjörnar med henne.)

I morgon börjar jag på mitt nya jobb. Informationsavdelningen på SCA Transforest. Jag vet knappt vad jag ska göra då min utbildning börjar nästa vecka. Men jag ska väl dit och försöka glänsa lite. En bra merit och allt det där. Så hur gör man då ett bra intryck? Jo gott folk, så som vanligt ligger hemligheten i maten. Ni vet ju vad som alltid är dagens snackis på ett tråkigt jobb: lunchen. Därför lägger man ner extra tid idag på att göra en extra smaskig mat. Och vips kommer folk att titta på min matlåda, fråga vad det är och sen titta på sina köttbullar och tänka. "Åh, fan. Den där Jonas är det ordning på." Och sen är det klart. Lär av detta. Mat, är lösningen på det mesta.

(Eller så kommer jag sitta själv bitter på mitt kontor och ingen ser min mat.)

Ja jag har en massa tankar men får ingen ordning på det, så jag lägger ner här.
Adjöken.


Kommentarer
Postat av: Håkan

Alla kommer naturligtvis att luncha på restaurang utom du... haha

2007-06-04 @ 13:31:15
Postat av: Emma

Kul o läsa din blogg. Tur att det finns ngn som håller ställningarna på Förrådet (och framför allt uppdaterar mig som snart lämnar fortet). Sant, med den rätta matlådan kan man få "all eyes on you" hela lunchrasten :)

2007-06-04 @ 19:35:20
URL: http://iemmasvarld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0