I en liten portmonnä...

Idag fann jag en portmonnä på bussen. Man kunde genast se att den enbart kunde tillhöra en tjej. Jag tittade igenom den och fann ett namn. Därpå ringde jag en vän som att vid en dator som fick leta reda på hennes telefonnummer på Internet.

 

Därpå ringer jag henne och presenterar mig som Jonas Svedin och att jag sitter på en buss på Alnö och antagligen håller i hennes portmonnä. Mycket förvånad inser hon att den är borta och beskriver hur den ser ut. Ju mer hon inser vad som egentligen hänt desto mer tacksam blir hon och ber mig att lämna den till en kompis som jobbar på stan. Vilket jag även lovade att göra. När jag sitter där och närmar mig stan på bussen så kommer jag att tänka på en sak jag hörde på radion för några år sedan.

 

Det var en kvinna som verkligen kände hur stressad hon var en fredagseftermiddag på väg hem i tunnelbanan. Någon uppmärksammade detta och gick fram till henne och överräckte en lapp. På lappen hade personen ritat en blomma och skrivit ?Trevlig helg!?. Jag kände nu att det var dags för mig?

 

"Nu hade du tur! Ha en trevlig helg! /Jonas"

 

Jag vek lappen och la den i hennes blå-vit-randiga portmonnä.

 

Svärmorsdröm?

Svar ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0