Gatufesten del 1

Ja, den så kallade Gatufesten är nu igång och jag har för avsikt att redogöra dessa dagar för er under veckan som kommer.

Faktum är att jag redan hunnit med att besöka området två gånger. I måndags då det blev lite alkohol och mat i goda vänners lag samt igår med Bolagsverkarna då det blev....ja, alkohol och mat.

Jag har varit ovanligt taggad inför årets upplaga av Gatufesten av någon anledning. Men igår när jag gick där och tittade mig omkring bland alla människor så insåg jag. Ja just det. Det är ju så här det är. Min glädje utbyttes mot skepsis och jag insåg att det här kan bli tre långa dagar. MEN, att inse detta nu är bra. Då kan man ändra sin inställning och försöka göra nåt åt det.

Kommer jag att lyckas? Ja det kommer jag antagligen kunna redogöra för här.

Jag insåg förövrigt att det är sjukt mycket fylla. Igår var jag ute och gick vid tiotiden på kvällen längs Bergsgatan. En kille som är så full att han ständigt vinglar ut i vägen. En kvinna som sitter och gråter på trottoarkanten. Det är i såna lägen man sträcker på ryggen och går lite extra fort och tänker att jag minsann inte är som de där människorna - inte ikväll i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0