En liten saga i juletider...

Ponera.
Du ska ut och jazza. Men först ska ladda med några kalla för att komma i rätt stämning, något som värmer i den kalla vinternatten så att säga. Du bestämmer dig för att ta dig en öl. Men den här kvällen är speciell, det krävs något extra. Den tråkiga burken känns passé och det krävs lite stil och klass då det börjar närma sig jul - du vill ha ett glas.

Förvirrat tittar du bland dina ynkliga glas. De flesta är för små eller saknar helt enkelt karaktär. Du känner ett behov av enhetlighet mellan dryck och glas. Du vill känna en harmoni, en inre frid. Rätt dryck kräva rätt glas blir din slutsats.

Det är då du kommer till insikt och ropar: Jag ser ljuset Jonathan, jag ser ljuset!

Snabbt surfar du in på www.sejdelshoppen.se och gläds åt den sinnesfrid som fyller ditt bultande hjärta.


Kanske fick du inte dina glas denna kväll, men du insåg att det här var melodin för resten av ditt vuxna liv.


------------------------------------------------------------------------------------------

Nu kanske du undrar varför jag skriver dessa ord. Ja det gör jag också. Men en polare har startat företag och vad gör man inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0