En helvetes jävla dag!

Man vaknar och är förkyld. Trött som tusan. Sitter på skolan och skriver c-uppsats. Fortfarande lika trött. Går hem. Ser till sin stora förvåning att man fått ett brev från ett inkassoföretag. Hyran. Kollar upp det och då har tydligen betalningen av räkningen inte gått igenom, något jag inte märkt utan trott att betalningen var gjord. Betalar räkningen på 3200 kr och inser att det gått alldeles för mycket pengar den här månaden. Går till bilen för att att åka och handla. Kommer inte in i bilen då dörrarna fryst. Rycker och drar i handtaget. Rycket lös hela handtaget från bilen. Blir ledsen och går in igen. Går tillbaks med en flaska 5-56 för att försöka tina upp listerna. Får upp dörren. Bilen startar inte. Funderar på att mula mig själv. Börjar skrapa rutor istället. Provar att starta bilen igen - den startar. Åker ner till stan för att kolla om boken som jag beställde för flera veckor sen kommit trots att jag inte fått något besked om det - det hade den. Ber dem skicka tillbaks skitboken då jag inte behöver den längre.Tar bilen och ställer mig på en parkering för att uträtta ett ärende på stan. Ska åka ifrån parkering med en bil som immat igen fullständigt. Backar sakta ut. Backar in i en Audi A6. Inser att det var vid ett sånt här tillfälle som nackskottet uppfanns.



(Dock backade jag sakta sakta och nuddade Audin rätt försiktigt, så det blev inget märke.)

Kommentarer
Postat av: chrille

påminner mig om den gångeh Jonas S. skulle öppna en skylskåpsdörr...han trodde den var en "vick"-kontruktion men icket.. handtaget var fast och du jonas tog i för kung och fosterland (ja vilket inte var så hårt) så slet han lös hela handtaget.. och ja.. skylskåpsdörren förblev stängd!

2007-12-15 @ 23:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0