Fegt...

Nu vill jag härifrån och ut i solen. Lite arbetsuppgifter (läs inga) och ute skiner solen som aldrig förr.

Dagen började dessutom med att hon som är löneansvarig gav mig en fem minuters lång föreläsning i hur mycket extrajobb jag gett henne då jag inte använt stämpelkortet på tre veckor. Saken var den att jag glömde det en morgon och då trodde jag att det skulle bli helt galet om stämplade in nästa morgon som vanligt. Hon själv hade då precis gått på semester och min chef tyckte att jag skulle skriva upp tiderna och låta hon som sköter lönerna fixa det där när hon kom tillbaks...

Det ogillade hon. Skarpt!

- Du ska inte lyssna på vad andra säger...

Nä vem ska jag då lyssna på då? Kanske jag ska gissa? Singla slant?

Nåväl, det var bara att låta henne prata på till hon inte längre vet vad hon ska säga, man står där bara tyst och nickar och allt det där. Men när hennes ord tar slut, då har man slagläge, DÅ tar man fram försvarstalet.

Det värsta var att jag sa att "min chef hade sagt att..." Jag skyllde helt enkelt på någon annan. Det är jävligt fegt att skylla på någon, lite för enkelt och absolut ingen utmaning.

I och för sig hade han ju sagt så men det är ändå fegt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0